pühapäev, 17. mai 2020

Mmm... ehk Mairoosi maikuised mõtisklused

Ma tean täpselt, millal sellel aastal see tõeline kevad meile kohale jõudis. See oli 14. aprilli õhtupoolik, väljas oli jälle mingi täielik koerailm, aga õhk muutus järsku mitte ainult lindude käratsemisest, vaid linudest endast paksuks. Nad oleks nagu kõik korraga järsku lõunast meite õuele jõudnud. Nii oligi kogu õu täis erinevaid käratsevaid rästaid, kuldnokke, ohakalinde jne
Isegi halli taevast pildistades trügiti pildile




Nendest hallidest pilvedest hakkas loomulikult märga lund alla kallama (ja maa sai jälle valgeks), aga käratsevaid linde ei paistnud see sugugi segavat. Aga võib-olla nad lihtsalt naerid enda üle. No ausalt, mille pagana pärast me iga kevad siia kipume. SELLE ilma pärast vä? Või oli meil mingi teine põhjus - mitte ei mäleta...

Kevad on see aasta heitlik olnud. Või no... terve see aiahooaeg on meite laiuskraadil heitlik. Ja kui ilm on heitlik, siis on aiasõbral kaks eluliselt olulist ehitist, mis tal siiski oma aeda ja seda kehva ilma nautida lubavad. Esimene on korralik kasvuhoone (mida mul kahjuks pole) ja teine on ruumikas maani akendega veranda, kus avaneb vaade aiale (mis mul õnneks on! 😎). Kasvuka osas ma väga sõna ei võta, aga ma tegelen asjaga, et ühel päeval ma siiski oma igatsetud triiphoone saaksin. Oi, kui palju toredaid asju saaks seal teha! Aga ilma verandata ma oma (aia)elu enam ette ei kujutagi (maani akendega söögi- või elutuba ajab ilmselt ka asja ära). Lihtsalt... Eestimaal on lihtsalt nii palju s.... suusailma, mis aias olemisel mingit rõõmu ei paku, samal ajal SUUR aken seinas on nagu elav maal, mis kogu aeg muutub ja mida on iga ilmaga võimalik nautida. Mmm...
Ühel talveõhtul nt avanes mulle sealt selline vaade:


Ja loomulikult saab verandal igasugu manti (ette) kasvatada.

Sellest ma ei hakka muidugi kirjutama, et ka oma naabrite elul on sealt võimalik kenasti silma peal hoida 😛

Suveköök on ka väärt ehitis, aga ikka selline nelja seinaga variant, mitte mingi lahtine nurgake.



No teate küll - palju meil neid ilusaid ilmasid üldse on? Enamus aega puhub jõle tuul, sajab midagi külma ja märga või ründavad sääsed jne 😂
Meitel on suveköögis kamin ka, mille paistel saab oma külmetavaid konte (üles) soojendada :)
Või siis lihtsalt vahukommi küpsetada 😀


Eestimaa ilm on ju heitlik
13. mai

















Ma lillede pärast tegelikult üleliia ei põe. Saavad hakkama. Ja kui ei saa, siis olen ma järelikult valesid valikuid teinud.
Viljapuude, marjapõõsastega jm söödavaga on tiba keerulisem lugu. Maal elamise üks suuri võlusid (lisaks suuremale vabadusele) on enda aiast pärit puhas ja värske toit. Nii olen ka mina sellel kevadel õhtuti looriga oma noori mureleid ja ploome kaitsnud, sest mitte ei tahaks sellest vähesesti ilma jääda, mis nad mulle pakkuda suudavad. Ka vihmutanud olen. Aga looridega on see häda, et nii kui natuke valgemaks läheb, hakkab jälle mingi maru või hakkab midagi sadama ja nii lõhuvad need lendlevad ja rasked loorid viljapuude õie- ja kasvupungi. 😞
Ja nagu elus ikka, just kriitilisel hetkel oled sa migreeniga siruli maas. Saad aru küll, et just nüüd peaks väljas võimlema st. katma ja vihmutama, aga mida ei suuda, seda ei suuda. Elus tuleb osata võidelda... ja leppida. On nagu on.

Eile õhtul ma isegi ei viitsinud enam ilmataadiga võidelda. Õhtul oli veel kenasti pilves ka. Vastu ööd läks aga loomulikult selgeks ja... varahommikul kiirustasin õue vihmutama. Äkki on siiski abiks. Aga... jäigi vihmutamata - vesi oli voolikutes külmunud. Kõik oli külmunud!😂 Maikuu karge varahommik irvitas mulle vastu. Kogu oma lummava iluga...
17.05.2020





Tip-tip-tip... hakkasid esimesed katuseplekil sulanud veetilgad veenõusse tilkuma...


Karge...

Ploomidel on esimesed õied lahti. Pirnipuu samuti alustab.😢

Noor ploomipuu

Söödav kuslapuu - tema ehk ei pahanda
 Niiskuma tõstetud tikri istik ↓


Ma olin just jõudnud mõelda, et vähemalt sulab see kõik kiiresti üles, kui... muinasjutt lõppes.


Taevas läks jälle pilve ja termomeetri näit, mis enne päikese käes oli nappi plussi näidanud, hakkas  jälle miinuspoolele tagasi kukkuma. Ma ei jäänud seda ootama. Läksin tuppa sooja.

Ma ei ole väga suur külmapõdeja, aga ausalt öelda ajas ikka hinge täis küll. Mul kohe oleks sellele ilmataadile üht-teist öelda. Või kui aus olla siis... üks korralik keretäis kuluks talle ära. Nuudliga. Südamest kohe klohmiks teda 😂 Mis see siis on selline asi? Ise juba vana mees, aga mõistust pole ollagi! Ja meie peame nüüd kannatama. Mingi austus võiks ikkagi olla! Mine ja häbene nüüd! Ja vaata, et sa suvel meile mingit käkki jälle ei keera. Muidu saad nuudliga! Jälle.

Lollid mõtted on vahel täitsa toredad 😛
Aga nüüd ma lähen oma verandale. Kastan ära kõik tuustid ja vaatan läbi akna vihma tibutamist. Ja siis värske osa Gardeners World-i.

Esimest korda elus on tabanud mind lõpuks mingi rahulolu oma aiaga. Ilmselt sellepärast, et mõni asi on lõpuks ikkagi paika loksunud. Muidu oli kogu aeg kõik nii lahtine ja muutuv - tee siis sedasi mingeid plaane või midagi 😂

Las see ilmataat tembutab.
Kui julgeb... 😛

6 kommentaari:

  1. Ma usun, et ta enam eriti ei julge siin tembutada pele su sõnavõttu :D Meie kandi ilmad on ilmselgelt olnud leebemad. kerge miinus ei tee veel õitsvatele puudele liiga, oleme kogu selle katmise, vihmutamise ja tossutamise ralli elu jooksul läbi teinud ja jõudnud lõpuks tõdemuseni, et ilma oleks sama tulemus olnud :D

    VastaKustuta
  2. Eelmisel aastal oli ka ploomipuu õitsemise ajal -1 kuni-2 öökülm ja see ei teinud ploomi õitele midagi. Sel aastal ta õitseb hiljem, praegu on alles esimesed õied lahti. Väike lootus on, et ilmajaam paneb oma külmapronoosidega puusse (see poleks esimene kord) ja meile tuleb kena soe maikuu ilm tagasi nagu olema peab. :)

    VastaKustuta
  3. Meil võttis küll möödunudaastane külm ploomiõied ära. Sel aastal õitsevad praegu murelid, ploomid alustavad. Õiepõhjad mustad ei ole tänase seisuga.
    Aga ja, katmine-vihmutamine-tossutamine on pelgalt enesepiinamine, nii tundub ka mulle.

    VastaKustuta
  4. Sellele kõigele kirjutan ka 2 käega alla - veranda ja kasvukas on eluvajalikud ja kylmataadile on malka vaja.

    VastaKustuta
  5. Ma ka vaatasin täna nukrusega hommikust valget aeda ja oma üleni õites murelit. Samas, jah, midagi pole teha, loodame ikka, et äkki jäävad ellu....Küll sul on toredad suured lillelaigud ja toredad olemisekohad ka. Mul pole ka kasvuhoonet (veel), aga pole ka verandat ja aiamaja. Kujutan ette kui mõnus sul seal olla on....:)

    VastaKustuta