esmaspäev, 10. veebruar 2020

Robotid vallutavad aia... ehk Väikemees teeb suuri plaane

Alustuseks pean mainima, et mulle täitsa meeldib see tänavune talv - saab rahulikult riisuda, maad kaevata ja muid aiatöid teha. Kui nii edasi läheb, siis võib täitsa juhtuda, et ma jõuangi kevadeks kogu põllul, kile all, olnud maa kaevatud ja umbrohu juurtest puhastatud (neetud osi!) ning see omakorda tähendab, et mul on vaba maad (suve)lillede kasvatamiseks. 🌱🌻🌼 Ja tilli... kõvasti tilli oleks vaja külvata - ALATI jääb puudu!
Kuna ajaga on mul praegu, nagu on, siis pole ma mingeid suure aiaplaane selleks aastaks teinud (38 kirja pandud aiatööd, ei lähe arvesse! 😛). Aga ega loodus tühja kohta salli - minul suuri aiaplaane pole - aga Väikemehel on!

Ja plaanid tekkisis tal juba esimesel jaanuaril. Nimelt see aeg, kui tema ema aiaajakirjade seltsis taastus magamata ööst ja rahulikult mitte kui midagi tegi, jäi laps ühte Minu Aed ajakirja kaanepilti kinni, hakates rääkima sellest, et ta tahaks et meil ka s e l l i n e ilus värviline aed oleks. Mis mõttes ilus värviline aed, kas meil pole siis või??? Tegelikult oli seal kaane peal lihtsalt üks sügiseselt värviline võpsik, mille ees sillutisel on hunnik krüsanteemi potte ja ilukõrvitsaid. Aga Väikemees oli juba sõiduvees... Säravate silmadega seletas ta, et kevadel on nüüd vaja hästi palju(!) igasuguseid ilusaid lilli istutada (häda pärast pidi külvamine ka kõlbama) ja igasuguseid ilusaid kõrvitsaid on ka hädasti vaja. Sest siis on meie aed sama ilus nagu seal pildi peal olev. Ja igasugu puid ja põõsaid peab ka kindlasti istutama! Siis saab tema sinna onni teha või niisama end ära peita. Ja pildi joonistas ka, et kuidas ta seda puude asja täpselt ette kujutab

Need horisontaalsed jooned on aed :)

Ega´s midagi - sellise suure ja ootamatu avanemise puhul külvasime pidulikult portsu herneid, et lapsel oleks huvitav millegi söödava kasvamist jälgida. Puid ei hakanud kohe istutama. 😜
Ma olin üpris veendunud, et sinna see neljase Väikemehe suurejooneline plaan jääbki (sest talle meeldivad tegelikult hoopis torud, roostetanud autod, vanaraud... 😀), aga... ma eksisin.

Edaspidi on ta korduvalt teema jutuks võtnud ning mulle omaalgatuslikult ka aiateemalisi pilte joonistanud.
Nt lilli, sest neid pidi ikka veel liiga vähe olema  👍😂


 Või siis üks natuke täpsem aiaplaan, kuidas asjad meil t e g e l i k u l t peaksid olema 😀

Ja see ↓ EI OLE lõvi! See on päike, sest kuidas need ilusad lilled üldse siis kasvavad, kui päike ei paista, eks!
Ja see...

... on üks tore robot. Mitte ei mätsi, jah? Aga no mõelge - kes meist nooremaks läheb??? Ja mis saaks veel parem olla, kui üks sõbralik ja töökas robot, kes sinu eest kõik vastikud aiatööd ära teeb. Mmm...

Selline isend ↑ tundub suureks abiks olema rohimisel, eriti just kuskil kitsastes kohtades, suurte puhmaste vahel, kuhu mu suur tagumik hästi mahtuda ei taha 😀
Ja keerukamate probleemide jaoks aias, kus ikka mõistust on vaja kasutada, on suureks abiks selline robot. No sellele ↓ on ju kohe kulbiga antud... 😂


Kuna Väikemees põeb mul joonistamishaigust, siis kahjuks ei leia ma nende sadade piltide seast praegu üles ühte toredat punast robotit, kes mh. ka arstiabi andis. Ma ei tea, kuidas teiega, aga... minule oleks küll sellist aias vaja...

Vähemalt korra iga päev mõtlen ma, et Jumal tänatud, et me selle kolmanda lapse tegemise ikka ette võtsime. Kuidas me küll ilma Väikemeheta elaksime, oleksime või edasi läheksime. Lapsed annavad elule mõtte. Suuna. Sihi. Lapsed teevad väikesed asjad suureks. Ja võimatud asjad võimalikuks.

Ma olen Väikemehe plaanidega täitsa päri, et rohkem puid ja põõsaid oleks vaja. Kahjuks meie liivasel maal võtab nende kasvamine kaua aega (va. männil ja kasel). Aga pole hullu, lapsed annavad jõudu ja jaksu, et edasi pusida - aega küll võtab, aga asja saab! 😅

NB. Lilleseemned põllule said juba ostetud. Ja puid ja põõsaid istutame kindlasti ka, aga seda kõrvitsate asja pean ma nüüd natuke veel kaaluma  :)

9 kommentaari:

  1. Mõtle kindlasti põõsasmaranatele ja kukerpuudele, need on ilusad säravad, värvilised ja, mis peamine, saavad ilusasti liival-kruusal hakkama. Ja talvise värvi andjaks kindlasti ka laiuv tuhkpuu, tema punased mammud pimestavad mind praegugi aknast välja vaadates.
    Väga-väga lahe poeg Sul!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Ma ise olen ka täitsa sillas sellest poisist :D
      Thunbergi kukerpuid armastan ma väga ja need saavad siin ka täitsa kenasti hakkama. Põõsasmaranad meeldivad ka - neid tahan kindlasti juurde. Aga laiuvat tuhkpuud mul veel ei ole - selle võtame nüüd plaani :)

      Kustuta
  2. Kuidas see oligi, et meil on hädasti haritud põllumehi vms vaja :) Väikemehe aiaplaanid teevad suurte inimeste plaanidele pika puuga ära. Olen väga vaimustet! Rohkem joonistusi palun :)

    VastaKustuta
  3. Suurepärane! Lapsel tuleb lasta oma häid mõtteid vabalt väljendada ja korralikult kypsetada, ja vaata, kui toredaid tulemusi tuleb! Ägedad olete, Sulle eraldi kiidusõnad pedagoogika eest!

    VastaKustuta
  4. Poisil on suurepärane ruumitunnetus ja ilumeel. Mulle meeldib see aiaplaan väga. Suvikõrvitsad on ilusad kui kuuse või õunapuu otsa ronima lasta, neid on ju igasuguseid imevigureid.

    VastaKustuta
  5. Nii andeka lapse tegemine tasus väga ette võtmist :) joonistab nagu kulda ja ideed on tõesti suurepärased, eed robotid oleks iga aedniku unistus. Nii armas :)

    VastaKustuta
  6. Laiuvat tuhkpuud võid minu käest saada, mul põllus mõned noored kasvavad. Küsi kevadel - kui jälle Türile laadale tuled, saan kaasa võtta 😊

    VastaKustuta
  7. Suured aednikud ei oskagi nii uhkeid plaane teha. Ja see, et kergem tööd teha ülitähtis!
    Kõrvitsad ronivad küll üles, kui põõsas või puu ligi.

    VastaKustuta