reede, 3. märts 2017

Armastab, ei armasta...

Karikakrad ega härjasilmad ei ole küll mu lemmiklilled, aga omamoodi armsad on nad siiski. Võluvad mind oma lihtsuses ja helguses ning mis peamine - ei karju peenras. Palju mul neid pole, sest vähemalt minu aias armastab talv neid aeg-ajalt endale võtta.😞

Üks härjasilma sort oli siin aias juba meie saabudes, nime ma muidugi ei tea. Kasvab teine pikemat aega sama koha peal, ega kurda millegi üle. 
Pilt aastast 2008





Vahepeal ostsin ka suure härjasilma sordi "Amelia", aga minu olemasolev nimetu härjasilm oli suuremate õitega ning vististi ka seisukindlam, seega "Ameliast" sai loobutud. Võib-olla oleks pidanud lihtsalt kauem katsetama.

Kollase karikakra tükikese tõin ma ühe metsajärve liivaselt kaldalt. Istutasin peenrasse kosuma, et sealt juba vabadusse lasta. Seda päris õiget kohta, kus ta ka hästi püsiks, pole ma talle veel looduses leidnud. Seega natuke on mul peenras kogu aeg "tagavaraks". Ja siin on ta küll usin külvaja.


Ühel aastal ostsin suure härjasilma "Crazy Daisy" seemned. Pakis oli vaid seitse seemet, neli neist idanesid - kõigil neil olid lõpuks erinevad õied. Ma pole sugugi kindel, kas seda Hullu Deisit nende hulgas üldse oligi😀
Kõige ilusamad olid vast need õied:


Ja siis need


Olid ka sellised:


Ainult need järgnevad ongi sellest külvist veel järgi, teised on talv järgemööda endale võtnud. Ja selle talve kahjud pole üldsegi veel teada.


Eelmise talvega kadusid ka suure härjasilma sordid "Goldfinch" (esiplaanil),


"Broadway Lights"


ning "Victorian Secret "


Ma tavaliselt külma võetud asju ei asenda, aga "Goldfinch"  ja "Broadway Lights" said siiski uuesti  ostetud, sest eelnevad talved olid nad kenasti üle elanud. Eks paista, kuidas seekord.

Ja siis on mul veel igasugu suure härjasilma sortide seemikuid. Midagi eksklusiivset veel sündinud pole, aga eelmise raske talve elasid nad kõik kenasti üle, mis on peamine. Loodetavasti selle tänavuse õuduse ikka ka. Tuleb välja, et pildistanud ma neid eraldi polegi, kogemata on natuke liilia pildile taustaks jäänud 😕


Eile tegin lõpuks selle kevade esimesed külvid ka. Mulda läksid taaskord "Crazy Daisy" seemned (70 tk). 😛  Eks näis, kas pesamuna mul neid ka kasvatada laseb, sest ka temale meeldib väga mullas sonkimine. Ning veel KÕIGE mõnusam on seda igalt poolt välja kühveldada 😂 Või suvalise kättejuhtuva vedelikuga kasta 😈

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar